A live-action adaptation by Yurigokoro director Kumazawa Naoto of the identically titled manga by Shoji Hiroyuki who died at an early age.
Shiromiya (Chihara Jr.), a NEET (Not in Education, Employment, or Training) about to turn 40, and a 5-year-old child Yoyoko (Hirao Nanaka) are a family peacefully living in a deserted hat shop in Osaka. Shiromiya's childhood friend and police officer Machi (Yuka) is aware he returned to his family home and looks at Yoyoko with doubt. Shiromiya and Yoyoko's fragile, day-to-day life of pretending to be a family is one day abruptly torn apart by a shocking truth.