Tsutsumi Shinichi stars in this adaptation of the similarly titled novella by Shigematsu Kiyoshi who has had many of his writings adapted to film. At the helm is the director of Kiseki: Sobito of That Day, Kaneshige Atsushi, who served as assistant director to Hashiguchi Ryosuke and Kore-eda Hirokazu among others.
Obuchi (Tsutsumi) was a fiery coach set on winning the Japan National High School Baseball Tournament which earned him the nickname "Akaoni". Now his passion for baseball is gone. One day when he visits a hospital he unexpectedly meets a former student Saito (Yagira Yuya) and learns Saito has only six months left to live due to terminal cancer.