Turned into a television anime in 2018, Kamoshida Hajime's light novel series 'Seishun Butayaro' is turned into a feature film for the first time. In the director's chair is Masui Soichi who is known for Crayon Shin-chan Arashi wo yobu Ougon no Spy Daisakusen among others.
Second year high schooler Azusagawa Sakuta (voice: Ishikawa Kaito) lives in Fujisawa and spends his days happily with his girlfriend Sakurajima Mai (voice: Seto Asami). However, his first crush Makinohara Shoko (voice: Minase Inori) appears and completely alters his everyday life.