Coming-of-age ensemble film produced for MOOSIC LAB 2018, the film festival where cutting-edge filmmakers collaborate with musicians. Director-cum-screenwriter Maeda Seira has been performing since the sixth grade and is a self-taught filmmaker.
"MINT mate box" singer Maho ruminates over an incident with her music buddy Akane (Ogura Ao) on a visit to her former school for a publicity gig. One day in high school, Maho blurted out that she wasn't going to perform in a concert. Akane's devastated reaction to the news secretly delights their friends.