Fortieth feature film for the "Doraemon" TV anime based on Fujiko F Fujio's manga. Reunites screenplay writer Kawamura Genki and director Imai Kazuaki from Doraemon The Movie: Nobita's Treasure Island, which earned the highest box office receipts in the series to date. Features the adorable twin dinosaurs Kyu and Myu, bringing back the "dinosaur" theme from the first and twenty-sixth films in the series. Nobita and Doraemon grow up through their new adventures with the dinosaurs.