Transposes Akutagawa Ryunosuke's story into a contemporary setting to depict the Grim Reaper's relationships with two women. Director Sone Takeshi served as cinematographer for One Cut of the Dead and helmed Mystic Shrine Maiden, which won the Best Feature Film Director Award at the 2019 International Thai Film Festival.
Wang the Grim Reaper (Izumi Soko) gets into an intimate relationship with Komachi (Hanna Chan), the woman he's supposed to escort to hell next. She offers up her friend by the same name (Eliz Lao) as a substitute. However, the Grim Reaper genuinely falls into love with the Komachi who was set up to be the scapegoat.