Yukio's lover rejects her when he discovers her mother runs a geisha house. Following a failed suicide attempt, Yukiko returns to her mother, and despises everything connected with the geisha house including her mother's lover. But gradually Yukiko changes her views... Mizoguchi's acclaimed masterpiece.