With the arrival of the war, potter Genjuro hopes for bumper business, while his brother Tobei longs for success as a samurai and, his wife wants modest happiness for the family, but their fate is at the mercy of the war time. Adaptation of Akinari Ueda's "Ugetsu Monogatari" by the best crew and cast. Many scenes in this global masterpiece influenced filmmakers around the world.