An unparalleled masterwork from Mizoguchi's pre-war period. Kikunosuke, the adopted son of a famous kabuki performer, conceitedly believes he has little left to learn – until Otoku, the wet nurse of his infant brother, devotedly helps him to change his ways. When Kikunosuke suddenly loses an important ally, he finds himself thrust upon hard times. The film's frequent use of long takes creates palpable tension: an otherwise unassuming scene in which Otoku slices and shares out a watermelon exudes such elegance as to prove particularly spellbinding. Similarly impressive are the rich, ornately designed sets by production designer MIZUTANI Hiroshi, who worked on many of Mizoguchi's films into the postwar era.