Documentary shot over a two-decade period by The Emperor's Naked Army Marches On director Hara Kazuo. Documents multilayered lives and stories of Minamata, where debilitating disease continues to cast a long shadow.
On October 15, 2004, the Supreme Court ruling on the Minamata disease recognized the national and Kumamoto prefectural governments' responsibility and reignited legal battles waged by plaintiff groups and their supporters. A new chapter unfolds for the plaintiffs that sued the national and Kumamoto prefectural governments, which are angling for a quick resolution with minimal compensation.