A film adaptation of Akieda's same-titled comic, depicting the first love of a male college student who has a special ability: Whenever he sees a woman in love, he can see bright sparkles around them. The film is directed and written by Kobayashi Keiichi, who received high acclaim for his About the Pink Sky.
Saijo (Kamio Fuju), who has never been in love in his student life, falls in love at first sight with a book loving girl called Shinonome (Taira Yuna), and they begin an exchange diary in which they discuss the definition of "love". Saijo's childhood friend Kitashiro (Nishino Nanase), who has a crush on Saijo, and Yadorigi (Baba Fumika), who constantly steals other people's lovers, join them and a mysterious four-way relationship unfolds.