Nakae Yuji, director of Nabbie's Love, adapted the worldview of author Mizukami Tsutomu's 1978 cooking essay into a screenplay. The film depicts the true richness of the writer's life through the "Twelve Months" that he spends appreciating the blessings of the four seasons.
Tsutomu (Sawada Kenji), a writer, lives in a mountain villa in Shinshu with the remains of his late wife, Yaeko. Having learned vegetarian cooking at a Zen temple as a child, Tsutomu cooks with seasonal vegetables and looks forward to meals with Machiko (Matsu Takako), his editor and girlfriend, who comes to visit from Tokyo.