A timid heroine teams up with yokai monsters to vanquish evil in this feature film adaptation of the horror comedy TV series aired in Summer 2020 and Spring 2021.
Mio (Koshiba Fuka) dreams of being a writer while enjoying her life with yokai monsters. She struggles at her publishing job, but on assignment she meets the brilliant British-raised mathematician AITO (Mochizuki Ayumu) and falls in love. Then she finds out that her relationship with AITO exposes the yokai to danger.