Final film in the live-action series adapting the unique world in the "Love Is War" manga. Kawai Hayato continues as director from the previous film.
Shuchiin Academy students Shirogane Miyuki (Hirano Sho) and Shinomiya Kaguya (Hashimoto Kanna) have concluded their election campaigns for student council president but have yet to establish the victor in the competition of love. The student council convenes with new members, but the two still can't escape the curse that "whoever confesses their romantic feelings first is the loser," and the battle continues to get the other to make a declaration of love.