A human drama, set in Okinawa at the end of World War II, depicting the preciousness of human life. Directed by Igarashi Sho of One Step on a Mine, It's All Over.
Together with Shimada Akira (Hagiwara Masato), the last appointed governor of Okinawa during the war, Arai Taizo (Murakami Jun), the chief of police of Okinawa Prefecture, goes beyond his duties and strives to protect the lives of the citizens of the prefecture. As the ravages of war intensify, the two, who each carried a heavy cross during the Battle of Okinawa, desperately devote themselves to saving the lives of the Okinawan people, with the belief that "life is precious."