Coming-of-age film based on the manga by Kuromatsu Tetsuro, beloved by fans for depicting kids obsessed with baseball. Director Iizuka Ken is known for his breezy humor in JUMP!!: The Heroes Behind the GOLD.
Kuroda Teppei (Daigo Kotaro) enters high school with high hopes. But after showing casual interest in the baseball team, he gets locked in as a player. His hair is shorn off as part of the initiation ritual for newbies, and he gets yelled at by the coach and older students in keeping with the team's strict tradition of hierarchical relationships.