From the 12 volumes of Osamu Tezuka's timeless manga masterpiece "Phoenix", STUDIO4°C' has turned the "Nostalgia" volume, which depicts the future of the earth and the universe, into an animated film.
Romi (Miyazawa Rie) and her boyfriend George (Kubozuka Yosuke), who have fled Earth, land on the remote planet Eden 17. However, life on the unexplored planet is harsh and George dies in an accident. Romi goes into cold sleep to prolong her own life for the sake of her only son, Cain, but a mechanical malfunction causes her to sleep for 1,300 years...