Suzuki's notoriously off-the-wall masterpiece about professional hitmen vying for rank subverted the template of the action films Nikkatsu was then mass-producing while also pushing at the limits of cinematic expression. When Hanada, the Japanese underworld's third-ranked hitman, botches a job he receives from a mysterious beautiful woman, he ends up a wanted man. To make matters worse, the Number One Killer is gunning for him too... A work bursting with free-wheeling energy, the film shares something of the zeitgeist-defining quality of Suzuki's contemporary Jean-Luc Godard. The shootout on the pier and Hanada's fetish for the smell of boiling rice elicit gasps and smiles in turn.