A literary adaptation from Masumura's mid-career period. The title is taken from the Japanese name for the swastika, an ancient Buddhist symbol representing good fortune, whose four-pronged shape serves as a visual metaphor for the intertwined fates of the two couples at the film's heart. When Sonoko falls in love with fellow female art student Mitsuko, it sets them and their respective partners on a collision course that culminates in tragedy. Based on a Tanizaki novel written after the novelist relocated to western Japan following the Great Kanto Earthquake of 1923, the film retains the novel's western dialect, lending it a distinct charm. The split-screen composition adopted in certain scenes is also worthy of note.