In this lighthearted work from Masumura's early period, protagonist Yuko comes to Tokyo to find her mother after learning about her from her critically ill grandmother. The film, which unfolds beneath a cloudless blue sky, remains remarkably unsentimental despite its subject matter. Masumura's talent for rapid-fire editing is on full display in a scene in which Yuko plays table tennis at her stepmother's house. An array of well-drawn supporting characters, from a philosophy book-carrying fishmonger to the sharp-tongued Ono-family maid, adds to the film's charm.