Etsuko, the hostess of a Yokosuka drinking establishment catering to foreigners, reflects on her past for the camera. Encouraged by the results of his experimental pseudo-documentary A Man Vanishes (Ningen johatsu, 1967), Imamura was only too happy to accept this commission from newsreel and documentary production company Nippon Eiga Shinsha. The film interweaves Estuko's matter-of-fact descriptions of her life of hardship with actual newsreel footage of the era's political events, presenting a compelling cross-section glimpse of the nation's postwar history.