A culmination of his Nikkatsu days, released in 1968 by master director Imamura Shohei.
A huge storm and tsunami hit Kurage Island, an isolated island in the South Sea where awe and faith in the gods are deeply rooted. When the storm passes, a huge red stone towers over the rice fields where offerings are made to the gods. The islanders, fearing that they had incurred the wrath of the gods, believe that the suspicious relationship between Furoti Nekichi (Mikuni Rentaro), a man returning from the army, and his sister Uma (Matsui Yasuko) was a factor, and order Nekichi to dig a hole and get rid of the giant stone. For the next 20 years, Nekichi continues to dig a hole...