The second film adaptation of FUKAZAWA Shichiro's novel of the same title, based on the legend of a small mountain community whose custom it was for aged relatives to be carried to a mountain and left there to die. Unlike KINOSHITA Keisuke's 1958 version, which was shot using sets, Imamura's film was captured entirely on location; it also intersperses its action with scenes of animals copulating and hunting, resulting in a richly realistic narrative more concerned with the raw, gritty ingredients of life than Kinoshita's version, which was instead notable for its staged, stylistic beauty. The film famously beat out OSHIMA Nagisa's Merry Christmas, Mr. Lawrence (Senjo no meri kurisumasu, 1983), regarded as the favorite to win, to take home the Palme d'Or at the 36th Cannes Film Festival.