Part two of the two-part feature film produced to celebrate the 30th-year anniversary of "Sailor Moon." The Sailor Guardians wage their final battle based on the Shadow Galactica arc that concludes the series.
Sailor Moon throws herself into fighting her new enemy Shadow Galactica. But, Sailor Guardian of Destruction Galaxia (Hayashibara Megumi) keeps stealing the Sailor Crystals that fuel the Guardians' powers and closes in on Tsukino Usagi.