Coming-of-age drama inspired by the enormously popular combat event "Breaking Down" where fighters have one minute to achieve victory. Director Miike Takashi tells the story based on "Street Legend," the autobiography by fighter Asakura Mikuru who is also the event CEO.
Ikuto (Kinoshita Danhi) and Ryoma (Yoshizawa Kanato) meet in juvenile detention and become fast friends. Inspired by one of Asakura's motivational speeches, they resolve to fight in the Breaking Down combat event, but rivalries plunge their lives into turmoil.