Latest entry in the "Mobile Suit Gundam SEED Series." Set in the Cosmic Era (C.E.), the story depicts the battle between humans with genetically enhanced physical and mental abilities from birth (Coordinators) and naturally born humans (Naturals).
The year is C.E. 75. COMPASS has been established as a world peace monitoring organization to counter the invasion by Blue Cosmos, which calls for the expulsion of Coordinators. COMPASS member Kira Yamato and others join the fight.