Sequel to Dare To Stop Us, which depicted the youth of those who gathered at Wakamatsu Production, led by director Wakamatsu Koji. Helmed by Inoue Junichi, who penned the screenplay for the first film and is a former member of Wakamatsu Production.
In the 1980s the rise of video led to declines in movie theater attendance. Bucking this trend, Wakamatsu (Iura Arata) establishes the Cinema Skhole independent movie theater and appoints Kimata Junji (Higashide Masahiro), who was working locally as a video camera salesman, as the theater manager.