Adaptation of Tsujimura Mizuki's same-named novel that marks the commercial feature film debut for director Yamamoto Kan. Vivid portrayal of high schoolers who lost their youth to the COVID-19 pandemic.
In 2020, Ibaraki high schooler Asa (Sakurada Hiyori) wants to reclaim her lost summer and decides to hold the Catch a Star Contest, an online stargazing competition. Tokyo junior high schooler Mahiro (Kurokawa Soya) gets roped into joining the event by a classmate. In Goto, Nagasaki, Madoka (Nakano Arisa) struggles with her family's tourism business and new encounters lead her to gaze up at the sky.