The second installment in the live-action adaptation project of the comic "Saki". While crossing over with the previous installment Saki, this film along with the television series broadcast ahead of its release depicts the passion of young girls for mahjong.
Five members from the Achiga Girls Academy mahjong club have been selected to compete in the national high school mahjong competition. Takakamo Shizuno (Sakurada Hiyori) has known Seicho High School's star player, Haramura Nodoka (Asakawa Nana), since childhood and wholeheartedly hoping to compete with Nodoka one more time, has been on a winning streak. However, standing in Shizuno's way are the champion high schools from across the country.