A mystery film directed by Motoki Katsuhide and written by Hayashi Tamio, a hit-making duo. Based on the novel of the same name by Hara Kou, winner of the 40th Yokomizo Seishi Mystery & Horror Award.
One day, a diary belonging to an ancestor who died in WWII arrives at the home of Yuji (Mizukami Koshi) and Yuriko (Yamashita Mizuki), a married couple living in Shinshu. The last page had the words "Eat the firebird" spelled out. From that day onward, inexplicable events began occurring around the couple: the desecration of the gravestone, the disappearance of his grandfather, and so forth.