Drama that reunites director Sakamoto Junji and actress Yoshinaga Sayuri for the first time since A Chorus of Angels 13 years ago. Portrays a heroine inspired by Tabei Junko, the first woman to successfully scale Mount Everest, and her family.
In 1975, Tabe Junko conquered the world's highest summit. However, that incredible achievement not only pointed the spotlight at her friends and family, but also cast a deep shadow. In her later years, Junko (Yoshinaga) was diagnosed with a terminal illness, but she continued to full-heartedly embrace the challenge of mountain climbing.