Film adaptation of a short story by a Naoki Prize winner, Shigematsu Kiyoshi, who tackled the emerging issue of bullying among junior high school and high school pupils, directed by Nakanishi Kenji, for whom this is a directorial debut. The film was entered in the Japanese Eyes section at the 2008 Tokyo International Film Festival.
Higashigaoka Junior High School is in turmoil as one of the pupils, Noguchi, who had been bullied, attempted suicide last term. On the first day of the new term, a substitute teacher arrives to take the second year class. When the teacher, Murauchi (Abe Hiroshi), introduces himself, the pupils are surprised by his stutter. He has a speech impediment. Unable to speak eloquently, Murauchi faces his pupils with ‘words of truth'. His first instruction to the pupils is to return Noguchi's desk and chair to the original place in the classroom. Every morning Murauchi greets the empty desk, "Good morning, Noguchi." This causes a ripple beyond the classroom and among other teachers and parents, but Murauchi will not stop doing it. Eventually the day comes when Murauchi must leave.