The latest by Hashiguchi Ryosuke after six years since Hush! which was officially entered in the Directors' Fortnight at Cannes International Film Festival. The title refers to one's "immediate surroundings". The film is ambitious as it looks at the immediate surroundings of ordinary people who live in a corner of a city whilst it also captures the historical background including the emotional crises which prevailed in Japan from 1990s onwards.
Punctilious Shoko (Kimura Tae), who works for a publishing company, marries free-wheeling Kanao (Lily Franky) who drifts with the currents. On advice from his senior, Kanao takes up a job as a courtroom sketch artist. Trials of gruesome cases take place in the courtroom, such as the stabbing of elementary school pupils and indiscriminate mass murder by a cult group. Shoko, in the meantime, gradually suffers a nervous breakdown after losing her first baby soon after its birth. Kanao is flustered with her state but tries somehow to accept it. The story concludes with the suggestion that the two finally attain happiness together.