A coming-of-age violence action film, this is the second prequel to the legendary youth manga 'Crows' by Takahashi Hiroshi, but written originally for the screen. The story begins a few months after the first installment at Suzuran High, a veritable delinquents' haven where the reigning king is yet to be sought, while the rival Hosen Academy rises to power. The original cast and crew is back, including director Miike Takashi and lead actor Oguri Shun, with rock band RIZE drummer Kaneko Nobuaki and Miura Haruma of Koizora fame adding new blood. The final climactic fight sequence featuring over 500 cast members is not to be missed.
Aiming to conquer Suzuran High, Genji (Oguri) challenges the toughest hoodlum Rinda-man (Fukami Motoki) to a battle for the top position, only to realize he yet has lessons to learn. When Hosen Academy sends in an assassin and breaks the truce once signed with Suzuran after a tragic incident in the past, a bloody war restarts. But Suzuran High falls into disunity as the G.P.S. alliance led by Genji faces disintegration and the other faction Serizawa Group maintains silence.