An adaptation of the classic mystery novel of the same title by Matsumoto Seicho, one of the leading Japanese novelists from the second half of the 20th century. The story has been adapted into two previous films and five TV dramas. The film marks the first suspense film from Inudo Isshin, director of Josee, the Tiger and the Fish, which became a phenomenon in South Korea.
The story is set around 1960, as Japan was undergoing drastic changes as it transitioned from postwar chaos to rapid economic growth. Just seven days after their arranged marriage, Teiko's (Hirosue Ryoko) husband Kenichi (Nishijima Hidetoshi) leaves for Kanazawa, where he used to work, and is never heard from again. Perplexed and concerned, Teiko heads to Kanazawa and visits one of Kenichi's clients. There, she meets two women: the client's wife, Sachiko (Nakatani Miki), and a secretary, Hisako (Kimura Tae). Meanwhile, a series of murders take the lives of various people with connections to Kenichi. As she digs deeper into the mystery, Teiko comes face to face with her husband's hidden past.