An all-star cast enacts a story distilled from seven of Dazai Osamu's works, in a literary drama released on the 100th anniversary of the birth of the novelist. The relationship between a hard-drinking, promiscuous writer and his beautiful, upstanding, and devoted wife brings the various forms of love between men and women into relief. Director Negishi Kishitaro (Dog in a Sidecar) skillfully depicts the energy of people living in the chaos of the early postwar period. He won the best director award at the 33rd Montreal World Film Festival for this film.
While raising a young son, Sachi (Matsu Takako), the wife of the popular writer Otani (Asano Tadanobu), struggles to contain the damage wrought by her profligate husband. To pay off his debts, she starts working at a pub, where she wins the favor of Okada (Tsumabuki Satoshi), a young fan of Otani's, and the lawyer Tsuji (Tsutsumi Shinichi), who she had a crush on in the past. But Otani surges with jealousy at the sight of the newly confident and popular Sachi. Struggling with his writing as well, he attempts a love-suicide with his lover Akiko (Hirosue Ryoko).