This is the 14th in the series of films based on the TV anime and comic books by Aoyama Gosho. The film depicts the heroic actions of a junior detective squad on an airship flying between Tokyo and Osaka, onboard with an armed group of bio-terrorists and the phantom thief, as it flies between Tokyo and Osaka. Directed by Yamamoto Yasuichiro, who has been involved with the series since it began on TV. The police commission the largest airship in the world to carry a huge jewel as bait for Magic Kid, the phantom thief (voice: Yamaguchi Kappei). Conan (voice: Takayama Minami) and the others also board the ship, but it is suddenly attacked by the mysterious terrorist group "Red Siamese Cats."