A film adaption of one of Fujisawa Shuhei's novels about the suffering of a master swordsman whose fate takes unpredictable turns, from his Kakushi Ken (Hidden Blade) series that is set in various periods of Japanese history, on which films like The Hidden Blade (Kakushiken Oni no Tsume) and Love and Honor (Bushi no Ichibun) were based. The sword fight of the last 15 minutes is a spectacle to behold and Director Hirayama Hideyuki was determined to make it as real as possible. Sanzaemon (Toyokawa Etsushi) purposefully stabbed and killed the feudal lord's much-loved mistress three years ago but is somehow forgiven for his crime. He is baffled and continues to wonder why he was let off when one day he is ordered by his superior to stop a conspiracy to assassinate the feudal lord.