The 22nd film version of the animation series recognized in the Guinness World Records as having the world's largest number of characters. A heart warming story of love and courage in which the champion of justice, Anpanman, stands up against a witch whose ambition is to enshroud the world in darkness. Carna (voice: Nakatani Miki), an incarnation of a chick fostered by the Queen of Darkness, Black Nose, is ordered by her to go to the land where Anpanman (voice: Toda Keiko) and his friends live and blow "the whistle of darkness," which is said to deprive people of happiness. However, Carna comes to realize that she was being duped.