The 24th feature film based on a popular animated television series created by Yanase Takashi. With a theme of recovery from the Great East Japan Earthquake, it presents a lively depiction of Anpanman's attempts to save Banana Island from peril. Its guest voice cast includes comedy duo Bananaman and actress Kimura Yoshino ({A HARDEST NIGHT!!}).
Anpanman (voice: Toda Keiko) is invited to a banana festival on Banana Island. However, it is overcome with a cold snap that spoils all of its delicious bananas. Anpanman joins forces with Queen Banna (voice: Kimura) to try to save the island, but...