Based on Yoshinaga Yunosuke's robot manga of the same name, this theatrical anime depicts the hapless fate of four individuals who first met at a military academy. In the fourth installment of the six-part series, the armies of the two countries at odds collide. The Krishna Army forms the Myrenylle Unit, a special commando squad that incorporates the ancient, giant mecha Delphine that Rygart (voice: Hoshi Soichiro) operates. During their training, however, they are attacked by an Artemis that was stolen from the Athens Army during the last battle. No one can contain their surprise when they learn that the operator is none other than unit-member candidate Girge (voice: Toriumi Kosuke).