The fifth in a six-part "mecha action" animated series based on Yoshinaga Yunosuke's manga. In a world reminiscent of Greek myths, where magic is an energy source that lies in the hands of certain people, four close friends follow eventful paths to their destinies. Rygart (voice: Hoshi Soichiro), a warrior from the Kingdom of Krisna that has no magic, receives word that his home village has been invaded. He rushes off by himself to save his younger brother, and ends up facing off against General Borcuse, the most powerful man in the army of the Commonwealth of Athens.