The conclusion to a six-part "mecha action" animated series based on Yoshinaga Yunosuke's manga. In a world reminiscent of Greek myths, four close friends follow eventful paths to their destinies, amid a series of battles that hark back to classic robot animation. Rygart (voice: Hoshi Soichiro) is saved from imminent death by General Baldr (voice: Sugawara Masashi), but he cannot stop thinking about his friends who died on the battlefield for him. Meanwhile, Sigyn (voice: Saito Chiwa), who is sure that Rygart will come back alive, devotes her energies to developing a new weapon.