The first animated film based on the internationally acclaimed picture book series by Aihara Hiroyuki (author) and Adachi Nami (artist). Nakamura Makoto, the director of Cheburashka, which was screened at the same time, wrote the screenplay. A mischievous little bear named Jackie (voice: Matsuura Ayu) heads out on a trip with her 11 older brothers. In a meadow, they befriend a bear named Keity (voice: Kodama Kinuyo), who is frail and soon falls ill.