Director Izuchi Kishu, who has long been intimately involved in the production and screening of independent films, created this drama of adolescence together with the students of the Acting Department at the Japan Academy of Moving Images. This film depicts in detail the encounter and farewell between a typical high-school student and a girl traveling with a religious group that moves from town to town, ousted wherever it goes. A religious group that caused a serious scandal enters the town where Takashi (Sakurai Takuya) lives. His interest is piqued by one of the group's adherents, a girl named Portia (Tomioka Eriko), and, before long, he begins to have feelings for her.