The second film adaptation of a suspenseful detective television series that was first broadcast in 2006, revolving around a beautiful divorced detective with an outstanding arrest rate who gets caught up in a conspiracy involving police corruption. Director Sato Shimako, who also wrote the television version, ties up all the loose ends from the series. After being hounded out of the Tokyo Metropolitan Police Department and transferring to a station in Hokkaido's Nishimombetsu, detective Yukihira (Shinohara Ryoko) faces a further setback when she comes under suspicion in a serial murder case in Tokyo. In an attempt to uncover the truth herself, she makes up her mind to go on the run from the police.