The third and final chapter in the theatrical series of the television drama "Unfair" which gained a loyal following for its ace female detective and unpredictable story twists. As with the previous installments, Sato Shimako writes and directs this film.
Yukihira (Shinohara Ryoko) obtains classified data on the powerful secret organization which is manipulating the nation. While she searches for a way to deal with the organization, someone thought to be from its inner circle is murdered. Surrounded by a new ally, a former lover thought to have died, and untrustworthy police officers & prosecutors, Yukihara scrambles to finish cleaning up the police system.