Moving drama about Japan's space probe that accomplished great deeds in being the first to bring back sample material from an astral body beyond the earth's gravitational field. Depicts the passion of the people involved, who were undeterred by successive difficulties and worked toward the mission's success. Aspiring astronomer Mizusawa Megumi (Takeuchi Yuko) is scouted by Dr. Matoba (Nishida Toshiyuki) of the Institute of Space and Astronautical Science, and joins the team Hayabusa, which aims to reach the asteroid Itokawa. Before long, she begins writing the Adventure Diary of Hayabusa.