A humanistic drama about an encounter in the life of a woman around the age of 40, set during the Obon season when the living take time to reflect on the dead. Director Fukuma Kenji is also a poet and a university professor. Chikage (Yoshino Akira) is reunited with Shohei (Suzuki Tsunekichi), a man she once lived together with, and his daughter Saki (Kohara Saori). After several twists and turns, Chikage and Shohei come to share the same roof again, but Saki is unable to accept it. Then one year later during Obon, relations eventually thaw between Chikage and Saki.