An adaptation of Yamazaki Mari's popular manga, which has won both the 2010 Manga Taisho (Cartoon Grand Prize) and the Tezuka Osamu Cultural Prize for Best Short Work. Abe Hiroshi and the rest of its cast of talented actors with sharply sculpted faces throw themselves into their roles as citizens of ancient Rome. Another striking aspect is its large open set built at Cinecitta, Italy's largest film studio.
Lucius (Abe), an architect of spa baths for the Roman Empire, inadvertently travels through time and finds himself in a modern Japanese bathhouse. He takes elements of Japanese culture that he learns there back with him to Rome and is hugely successful, which leads the Emperor to command him to build a massive spa.